Här hittar Ni svaret på de vanligaste frågorna vi får gällande reklamationer, leveranser, returer med mera.
Har du en fråga som inte står med nedan är du alltid välkommen att kontakta oss
Vart vänder jag mig om jag har frågor angående era produkter? Har du några frågor om
produkterna som inte framgår via hemsidan kan du ringa oss på 0457-10714 eller
maila oss på info.ronneby@mobelmastarna.se Vi besvarar mail och samtal i största möjliga mån efter våra förutsättningar.
Är varorna
monterade vid leverans? Vissa
av våra varor är färdigmonterade när dem kommer andra måste man själv
montera. Det medföljer enklare monteringsinstruktioner i paketen vid
leverans.
Vad kostar frakten? Vi har en fast fraktavgift på varor som skickas inom Sverige. Fraktavgift 595:- Kostnaden kommer läggas till när du valt fraktmetod i samband med att du slutför din order.
Hur lång är
leveranstiden? Vi
packar och skickar våra varor inom 2-5 arbetsdagar från det att din
order har blivit bekräftad. Vi skickar med DHL som vanligtvis har en
leveranstid på 2-3 vardagar.
Hur gör jag en
retur? Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info.ronneby@mobelmastarna.se I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Vad händer efter
att jag har reklamerat en vara?
Efter att du reklamerat en vara så kommer vår reklamationsansvariga att
kontakta dig för att bekräfta att vi mottagit din reklamation, eventuellt
be om kompletterande uppgifter om det behövs, och hjälpa er med olika alternativa
lösningar på problemet. Förutsatt att er reklamation är godkänd finns det
olika lösningar på dem, ibland kan det hända att vi måste gå genom vår
leverantör för att få fram svar och handläggningstiden kan dröja lite
beroende på vart i säsongen vi befinner oss. Vi strävar efter att alltid
ha en god dialog med kunden och vi prioriterar återkoppling till våra
kunder angående deras reklamationsärenden.
Erbjuder ni
uppbärning/montering? Nej, i vårt fraktpris ingår endast
leverans. Har ni behov av hjälp med inbärning/montering kontakta oss så
ska vi försöka hitta en lösning tillsammans. Det kan tillkomma en extra
kostnad för dessa tjänster.
Vilka betalalternativ erbjuder ni? Hos oss kan ni betala med
Klarna. Där kan ni välja Betala Direkt, Betala Senare, Dela upp. Ni kan också välja "Hämta och betala i butik". Väljer ni att hämta i butik
så kan betalningen ske antingen via Klarna under beställningstillfället alternativt direkt i butiken när ni hämtar er beställning.
Kan jag göra
ändringar efter att jag lagt min beställning? Ja, förutsatt att vi inte hunnit packa
din order, boka leveransen och att varorna ni eventuellt byter till finns
hemma för leverans. Kontakta oss omgående för chans att hinna göra ändring.
Hur gör jag om min
vara blivit skadad i under transporten? OBS. Vi ber alla våra kunder ta bild på emballaget av de
beställda produkterna INNAN de öppnas, detta för att OM något skulle vara
skadat i paketet kräver reklamationsavdelningen emballagebilder för att kunna
utesluta eventuella transportskador, annars kan hända att reklamationen inte blir godkänd. Anmäl detta till oss så
snabbt som möjligt efter det att du mottagit din order, meddela också
chauffören om skadan är synlig direkt vid leveransen, be chauffören om en
underskrift om fraktskada. Förbered er genom att ta bilder på paketen och
på den skadade varan, så hjälper vi er snabbast möjligt efter det att vi
mottagit er reklamationsanmälan.
Hur reklamerar jag
min vara? Om era
varor är skadade eller defekta ber vi er fylla i
reklamationsformuläret här. När vi mottagit detta kommer
reklamationsansvariga att gå igenom ert ärende och göra en bedömning på
hur vi ska gå vidare för att hitta en lösning. För att skynda på ert
ärende ber vi er fylla i formuläret så utförligt som möjligt med
kontaktuppgifter, bilder, information om vad ni upplever är problemet samt
varans namn och färg. Skulle vi sakna någon uppgift eller ha frågor kommer
vi kontakta er via telefon eller mail för att komplettera ert ärende. När
reklamationsavdelningen gått igenom ert ärende kommer vi sedermera att
kontakta er via mail eller telefon för att hjälpa er vidare. OBS. Vi ber alla våra kunder ta bild på emballaget av de beställda produkterna INNAN de öppnas, detta för att OM något skulle vara skadat i paketet kräver reklamationsavdelningen emballagebilder för att kunna utesluta eventuella transportskador, annars kan hända att reklamationen inte blir godkänd.
Vi använder cookies för att möjliggöra en korrekt funktion och säkerhet på vår hemsida, och för att erbjuda dig bästa möjliga användarupplevelse.
Avancerade inställningar
Du kan anpassa dina cookie-val här. Aktivera eller inaktivera följande kategorier och spara ditt val.